İçeriğe geç

Forum

Forum içerik haritası - Buradasınız:ForumFikir Alışverişi: Genel kültürBaklava
Please or Kayıt ol to create posts and topics.

Baklava

envai çeşidini, en iyi yapan baklavacılardan yemiş biri olarak, baklavayı görgüsüz insanların tercih ettiği sağlıksız ve abartılı bir tatlı olarak kabul ederim. bir defa standart baklava dilimi boyutları anlamsız derecede büyüktür, tek lokma halinde ağzında boşluk kalmayacak şekilde tıkınmak üzere tasarlanmış bir boyut bana çok saçma geliyor daha küçük dilimlerin neden tercih edilmediğini görgüsüzlüğe bağlıyorum. havuç dilim baklavayı zerre anlamıyorum mantık nedir neye göre tasarlanmış saçma bir çeşit. midye baklava, gerek dilim boyutları gerek tasarımı ve içeriği olarak baklavadan çok daha ileride bir tatlı çeşidi olmasına karşın baklava kadar rağbet görmez. geçen yediğim şöbiyet, baklava ve türevlerine karşı sonsuza kadar uzak durmam gerektiğini öğretti. bol şerbetli yağlı bir avuç fıstık içi gömülmüş şöbiyeti zorla istemeye istemeye bitirdim. bol fıstık bol malzeme eşittir bol lezzet zanneden kesimle kültürel bir bağ kuran bu tip tatlı çeşitlerinden uzaklaşmak adına baklava ve şöbiyet tüketmemeye karar verdim.

kadayıf ve künefe gibi belirli yörelerin tekelinde olmayan ve kıvamında ayarında yapılan tatlıları, tüm baklava çeşitlerine tercih ediyorum.